Biežāk uzdotie jautājumi
Šeit atrodamas atbildes uz klientu visbiežāk uzdotajiem jautājumiem.
Bankas konta atvēršana
Vai iespējams atvērt kontu, neapmeklējot banku?
• Privātpersonas un uzņēmumi no Latvijas, Eiropas Savienības, Eiropas Ekonomiskās Zonas, Šveices vai Lielbritānijas var pieteikties un atvērt bankas kontu attālināti: piesakoties un aizpildot pieteikumu bankas klientiem paredzētajā Personīgajā kabinetā, kas atrodas mājas lapā, vai personīgi piesakoties pie bankas klientu attiecību vadītājiem.
• Ja klients ir no citām valstīm vai tomēr ērtāk ir tikties ar bankas darbinieku klātienē, klienti vienmēr ir laipni gaidīti BluOr Bank Klientu apkalpošanas centrā, kas atrodas Jēkaba ielā 2, Rīgā.
Kādi dokumenti ir nepieciešami konta atvēršanai?
Privātpersonai:
• aizpildīts un parakstīts iesniegums ikdienas pakalpojumu saņemšanai un anketa;
• personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte);
• nodokļu rezidences valsti apliecinošs dokuments, ja klients nav Latvijas rezidents;
• ja rīkojas citas personas vārdā, jāuzrāda notariāli apstiprināta pilnvara.
Atkarīgi no klienta profila var tikt pieprasīti papildu dokumenti (adreses apstiprinājums, dokumenti, kas apliecina līdzekļu izcelsmi vai personisko vai saimniecisko darbību, konta izraksti u.c.).
Uzņēmumam:
• aizpildīts un parakstīts iesniegums ikdienas pakalpojumu saņemšanai un anketa;
• jāuzrāda pilnvaroto personu un uzņēmuma PLG apliecinoši dokumenti (pase vai ID karte);
• licences vai atļaujas kopijas (ja tās nav pieejama publiskajos reģistros).
Atkarībā no klienta darbības jomas, sarežģītības un ģeogrāfijas (piemēram, ja klienta darbība ir saistīta ar ES trešajām valstīm), banka papildus var pieprasīt klienta darījumu pamatojošos dokumentus, piemēram, sadarbības līgumi ar galvenajiem darījumu partneriem, rēķini, transporta dokumenti, klienta konta izraksts par 3-6 mēnešiem u.tml.
Juridiskie dokumenti norēķinu konta atvēršanai Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem:
• jaunākā statūtu redakcija, ja tā nav pieejama Latvijas Republikas Uzņēmuma reģistrā;
• dokuments, kas apliecina pilnvarotās personas pilnvaras (notariāli apliecināta pilnvara u.tml.), ja persona nav reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmuma reģistrā kā juridiskas personas valdes loceklis vai prokūrists;
• akcionāru reģistrs akciju sabiedrībām, ja tā aktuālā informācija nav pieejama Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā;
• citi dokumenti pēc bankas pieprasījuma (piemēram, patiesā labuma guvēja noskaidrošanai uzņēmuma sarežģītas struktūras gadījumā u.tml.)
Juridiskie dokumenti norēķinu konta atvēršanai uzņēmumiem, kas nav reģistrēti Latvijā:
• dokuments/-i, kas apliecina juridiskās personas nosaukumu, juridisko formu, dibināšanu vai tiesisko reģistrāciju, un satur ziņas par tās juridisko adresi (izraksts no valsts uzņēmuma reģistra, ja tās nav pieejamas publiskajos reģistros, Certificate of Good Standing, Certificate of Incumbency);
• jaunākā statūtu redakcija, ja tā nav pieejama publiskajos valsts reģistros.
Veidlapas ir pieejamas šeit un tās var aizpildīt un parakstīt Personīgajā kabinetā vai BluOr Bank Klientu apkalpošanas centrā, kas atrodas Jēkaba ielā 2, Rīgā
Kā notiek klienta un dokumentu izskatīšana?
Banka visos gadījumos nodrošina klienta un saistīto personu (patiesie labuma guvēji (PLG), pilnvarotās personas, amatpersonas, galvenie darījumu partneri) pārbaudi politiski nozīmīgu personu (PNP) un sankciju sarakstos, kā arī publiski pieejamajos informācijas avotos, lai izvērtētu NILLTFP/sankciju/reputācijas riskus.
Atkarībā no klienta darbības jomas, sarežģītības un ģeogrāfijas dokumentu sākotnējā izskatīšana var aizņemt vairāk par 10 darbdienām.
Kas ir pamatkonts un kā to atvērt?
Pamatkonts var tikt atvērts bez maksas fiziskai personai, kas ir Eiropas Savienības (ES) rezidents, kurai nav uzturēšanās atļaujas Latvijā, bet kuras izraidīšana no valsts atbilstoši Latvijas normatīvajiem aktiem nav iespējama.
Personai jāiesniedz apliecinājums par kontu neesamību citās Latvijas Republikas kredītiestādēs.
Pamatkonts nodrošina šādus pakalpojumus:
• maksājumu konts EUR valūtā,
• internetbanka ar vienu kodu kalkulatoru vai vienu BlueKey,
• maksājumu karte,
• naudas līdzekļu ieskaitīšana pamatkontā,
• pārskaitījumi EUR valūtā EEZ valstīs,
• skaidras naudas izņemšana un regulāro maksājumu noformēšana un lietošana.
Lai piekļūtu pamatkontam, papildu pakalpojumu iegāde nav obligāta.
Lēmums par pamatkonta atvēršanu bankā var tikt pieņemts 10 darba dienu laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu iesniegšanas.
Pamatkonta un ar to saistīto pakalpojumu noformēšanas un apkalpošanas maksa tiek piemērota atbilstoši spēkā esošajam cenrādim Latvijas klientiem – fiziskām personām.
Pamatkonta atvēršanas pieteikšana iespējama BluOr Bank Klientu apkalpošanas centrā, kas atrodas Jēkaba ielā 2, Rīgā.
Kāpēc banka var atteikt konta atvēršanu vai slēgt klientam jau esošo kontu?
Banka, ievērojot Latvijas Republikas normatīvajos aktos un Vispārējo darījumu noteikumos noteikto, var atteikt konta atvēršanu vai izbeigt darījuma attiecības, ja tiek konstatēti NILLTPF/sankciju/reputācijas risku paaugstinoši faktori klienta plānotajā vai veiktajā darbībā, piemēram, banka nevar izpildīt minimālos izpētes pasākumus klientu līdzekļu izcelsmes noskaidrošanā vai patieso labuma guvēju (PLG) noteikšanā, klienta plānotā vai veiktā darbība kontā raisa aizdomas NILLTFP/sankciju aspektā, kā arī gadījumā, ja sadarbība var veidot negatīvu ietekmi uz bankas reputāciju.
Klientiem, kuru saimnieciskā darbība ir saistīta ar finanšu pakalpojumu jomu, konta atvēršana var tikt atteikta vai izbeigtas darījuma attiecības papildus augstāk norādītājam, ja klienta iekšējās kontroles sistēma ir pretrunā bankas noteiktajām prasībām NILLTFP/sankciju riska pārvaldībā.
Cik maksā konta atvēršana BluOr Bank?
Konta atvēršanas maksa privātpersonām un juridiskām personām ir atšķirīga. Juridiskām personām konta atvēršanas maksa ir no 25 EUR, atkarībā no izskatāmo dokumentu apjoma un biznesa sarežģītības. Mūsu juridisko klientu – uzņēmumu īpašniekiem un vadībai, Latvijas rezidentiem, privātais konts var tikt atvērts bez maksas. Detalizēta informācija ir izvietota Cenrādī šeit.