Maksājumu karte uzņēmumiem
Maksājumu kartes privātpersonām
Maksājumu kartes droša lietošana
Maksājumu kartes izmantošana ikdienas maksājumiem, bankomātos vai iepērkoties internetā.
Svarīga informācija par kartēm
Kartes nozaudēšanas vai nozagšanas gadījumos, lūdzu, nekavējoties informēt banku. Karti ir iespējams nobloķēt:
- internetbankā vai mobilajā aplikācijā
- zvanot uz bankas informatīvo tālruni 67031333 (darba dienās 09.00-18.00)
- ārpus bankas darba laika, brīvdienās, svētku dienās zvanot uz klientu apkalpošanas centru Nets Estonia +372 6711444 (angļu valodā)
- apmeklējot bankas Klientu apkalpošanas centru Jēkaba ielā 2, Rīgā (darba dienās 09.00-18.00)
Pēc kartes bloķēšanas varat pasūtīt jaunu karti internetbankā vai bankas Klientu apkalpošanas centrā.
Karti drīkst lietot tikai tā persona, kuras vārds/uzvārds ir norādīts uz kartes.
Kartes lietotājam ir jāiegaumē PIN kods un nedrīkst glabāt PIN kodu nevienā datu nesējā vai mobilajā telefonā.
Vienmēr pārbaudiet summu, kuru maksājat ar karti.
Interneta pirkumiem izmantojiet tikai drošu internetveikalu vai pakalpojumu sniedzēju.
Kartes atbloķēšana un PIN koda maiņa
Ja, veicot pirkumus ar karti, PIN kods 3 reizes ir ievadīts nepareizi, drošības nolūkos karte tiek bloķēta. Atbloķēt karti var jebkurā bankomātā, ievadot pareizu PIN kodu (pieprasot konta bilanci vai izņemot skaidru naudu).
Katru reizi, kad maksājumu karte tiek aizvietota, pagarināta vai izsniegta jauna karte, tiek izsniegts arī jauns PIN kods.
Kartes internetbankā
Internetbankā Jūs varat:
- apskatīt PIN kodu
- nobloķēt esošo karti
- aktivizēt karti
- pieteikt jaunu karti
- uzstādīt SMS paziņojumus par karšu darījumiem
- saņemt informāciju par karšu darījumiem
- apstrīdēt karšu darījumus
- pieteikt kredītlimitu kartei
- pieteikt kartes nomaiņu (aizvietošanu)
- apskatīt informāciju par kredītlimitu kartei un tā apmaksu
- pārvaldīt kartes limitus un kartes darījumus
Kādi ir karšu darījumu limiti Visa maksājumu kartēm?
Skaidras naudas izņemšana:
• viens darījums – 2 500 EUR
• dienā – 2 500 EUR
• mēnesī – 15 000 EUR
Pirkumi internetā un tirdzniecības punktos:
• viens darījums – 50 000 EUR
• dienā – 50 000 EUR
• mēnesī – 300 000 EUR
Karšu lietošanas limitus klienti varēs mainīt internetbankā.
Kā es varu uzzināt savu PIN kodu Visa maksājumu kartei?
Visa maksājumu karšu PIN kodi ir pieejami pie kartes internetbankā web versijā un mobilajā aplikācijā sadaļā “Kartes”.
Kā notiks Mastercard maiņa uz Visa kartēm?
Sākot ar 2025. gada janvāri, Jums tiks nosūtīta jauna karte un vienlaikus banka Jums atvērs jaunu kartes kontu, tam piesaistot Jūsu jauno Visa karti. Klientam jauns kartes konts nav jāatver un nav atsevišķi jāpiesaka jauna Visa karte.
Vai kartes tiks nomainītas arī papildkaršu lietotājiem?
Ja klientam ir izsniegtas vairākas papildkaršu lietotāju kartes, tad visas aktīvās Mastercard kartes tiks nomainītas uz Visa kartēm un tiks izsūtītas bankas klienta autorizētajai personai uz klienta adresi, kas norādīta internetbankā.
Kas notiks ar maksājumiem uz kontu, kuram bija piesaistīta Mastercard maksājumu karte?
Ja konts, kuram bija piesaistīta Mastercard karte, ir izmantots ienākošajiem maksājumiem no valsts un pašvaldību iestādēm vai piegādātājiem, lūdzam informēt tos par jauna konta atvēršanu vai sniegt datus par citu norēķinu kontu, kuru turpmāk izmantosiet šādu maksājumu saņemšanai.
Tā kā pēc Mastercard kartes slēgšanas tiks slēgts arī ar karti saistītais konts, tajos ienākošie maksājumi tiks atgriezti sūtītājam.
Kas notiks ar regulārajiem maksājumiem no konta, kuram bija piesaistīta Mastercard, vai regulāriem karšu maksājumiem?
Klientiem, kuri bija reģistrējuši regulāros maksājumus un norādījuši kontu, kuram bija piesaistīta Mastercard karte, jānomaina maksājuma dati.
Ja Mastercard karte ir piesaistīta regulāriem karšu darījumiem abonēšanas maksājumiem tiešsaistē (subscription), tad līdz 2025. gada 28. februārim (ieskaitot) ir jāpārreģistrē uz jaunās Visa kartes datiem.
Vai mainīsies karšu darījumu apstiprināšana tiešsaistē?