Baltikums Bank uzrāda stabilus rezultātus un paplašina pakalpojumu spektru

2016. gada 29. februāris

Aizvadītais 2015. gads Baltikums Bank AS darbībā ir bijis stabils un sekmīgs. Kā liecina finanšu dati, bankas ienākumi pārskata periodā ir sasnieguši 36,9 miljonus EUR, savukārt tīrā peļņa ir 7,4 miljoni EUR. Augsti ir galvenie bankas finanšu darbības rādītāji: bankas likviditāte pārskata perioda beigās bija 77,39 %, kapitāla pietiekamība – 21,7 %, kapitāla atdeves rādītājs (ROE) – 14,0 % un aktīvu atdeves rādītājs (ROA) – 1,1 %.

Banka atzīmē izaugsmi vairākās nozīmīgās pozīcijās 2015. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu: par 21 % ir pieaudzis klientu līdzekļu apjoms, sasniedzot 671,7 miljonus EUR, bankas kopējais aktīvu apjoms (t.sk., aktīvi pārvaldīšanā) uzrāda vairāk nekā 18 % izaugsmi, sasniedzot 774,1 miljonus EUR. Tāpat ir jāatzīmē kapitāla (kopā ar subordinēto kapitālu) pieaugums par 20 %, sasniedzot 77,9 miljonus EUR.

Pārskata periodā Baltikums Bank turpināja palielināt uzņēmējdarbības kreditēšanas apjomu, piedāvājot klientiem tirdzniecības finansēšanu, faktoringu un investīciju kredītu. Aizvadītajā gadā klientiem piešķirti kredīti 58,5 miljonu EUR apmērā, kas ir par 56 % vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu. Vairāk nekā puse no kopējā kreditētā apjoma ieguldīta starptautiskajā tirdzniecībā un ražošanā, aktīvi apgūstot jaunus tirgus. Bankas finansiālais atbalsts ir sekmējis klientu projektu veiksmīgu realizāciju ne tikai Eiropas valstu tirgos, bet arī Āzijas un Āfrikas valstīs.

Aizvadītajā gadā Baltikums Bank saņēma Nasdaq Riga īpašo balvu par parāda vērtspapīru laidienu organizēšanu. Kopējais realizētais emisiju apjoms 2015.gadā sasniedza 67 miljonus EUR.

Pārskata periodā esam turpinājuši attīstīt klientu attālināto apkalpošanu, bankas klientu ģeogrāfijā iezīmējot vairākus jaunus punktus Centrāleiropā un Austrumāzijā un paplašinot sadarbību ar partneriem šajos reģionos.

Straujajā digitalizācijas laikmetā ir svarīgi saprast, kā tuvākajā nākotnē var mainīties un attīstīties finanšu pakalpojumu vide, tāpēc aizvadītajā periodā ir realizēti vairāki apjomīgi tehnoloģiskie projekti pakalpojumu pieejamības paplašināšanai, bankas klientu komforta un finanšu darījumu drošības palielināšanai.

2015.gadā ir ieviesta jauna Internetbanka ar ievērojami plašākām klientu apkalpošanas iespējām un Internetbankas mobilā aplikācija, izveidotas jaunas platformas apkalpošanai attālinātā režīmā, tai skaitā - moderns un daudzfunkcionāls klientu apkalpošanas centrs. Ievērojami ieguldījumi tehnoloģiju attīstībā tiks turpināti arī 2016.gadā, modernizējot un attīstot jaunus komunikācijas kanālus klientiem, kā arī paplašinot interneta vidē pieejamo pakalpojumu klāstu.

(No Baltikums Bank AS Padomes un Valdes ziņojuma 2016.gada 25.februārī)

BALTIKUMS BANK building