Kāpēc banku biznesa jomā elastība, ātrums un uzticība ir svarīgāka nekā jebkad agrāk
2025. gada 31. marts
Veids, kā uzņēmumi sadarbojas ar bankām, mainās. Agrāk bankas tika uzskatītas par smagnējām institūcijām, bet tagad no tām tiek sagaidīta elastība, pielāgošanās spēja un gatavība atbalstīt uzņēmumus strauji digitalizētā un mainīgā pasaulē. Gan lieliem uzņēmumiem, gan mazajiem un vidējiem, gan FinTech uzņēmumiem ir nepieciešami finanšu pakalpojumi, kas pielāgoti viņu darbības vajadzībām, nevis sastingušām banku struktūrām.
Kāpēc bankām ir jāmainās
Finanšu nozare ir sasniegusi izšķirošu punktu. Digitālā transformācija, regulējuma izmaiņas un FinTech straujā attīstība liek uzņēmumiem atteikties no veciem modeļiem un pāriet uz moderniem, elastīgiem risinājumiem, kas pielāgoti konkrētām nozarēm un uzņēmumu vajadzībām.
Lai bankas saglabātu savu nozīmi, tām jābūt atvērtām sadarbībai, jāspēj ātri reaģēt un jādomā inovatīvi. "Uzņēmumu vajadzības atšķiras atkarībā no nozares, biznesa modeļa un tehnoloģiskās gatavības," saka Dmitrijs Latiševs, BluOr Bank valdes priekšsēdētājs. "Lai bankas būtu aktuālas, tām jāpielāgo savi pakalpojumi katra klienta situācijai."
Mūsdienās uzņēmumi vairs nevar gaidīt dienu vai divas, līdz maksājums tiek apstrādāts. "Mūsu klienti, kuri darbojas e-komercijā, starptautiskajā tirdzniecībā vai pakalpojumu sektorā, katru dienu apstrādā tūkstošiem nelielu maksājumu. Jebkura aizkavēšanās var radīt lielas problēmas," viņš skaidro.
Svarīga ir tūlītēja norēķinu apstrāde, efektivitāte, datu automatizācija un atbilstība normatīviem. Bankām jāpiedāvā vienkārši risinājumi, draudzīgas saskarnes, API integrācijas un sadarbība ar citām platformām.
"Atbilstība noteikumiem (compliance) nav slogs — mēs to redzam kā vērtību, ko sniedzam klientiem," saka Latiševs. "Ja bankas redz atbilstību kā pakalpojumu, tas palīdz uzņēmumiem augt un vienlaikus samazina riskus."
Galvenā loma šodien ir sadarbībai. Bankām jābūt īstiem partneriem, kas palīdz uzņēmumiem attīstīties, piemēram, ar iestrādātiem finanšu risinājumiem, digitālu klientu apkalpošanu, piekļuvi apgrozāmajam kapitālam un maksājumu pārvaldību — visu vienuviet. "Tas ļauj mūsu klientiem ietaupīt laiku un ātrāk paplašināties jaunajos tirgos," viņš piebilst.
Tendences, kas ietekmē banku biznesa nākotni
1. Personalizēti pakalpojumi
Bankas pāriet no visiem vienādiem risinājumiem uz individuāliem. Mazie uzņēmumi, pašnodarbinātie un lielās korporācijas sagaida tieši sev pielāgotus rīkus.
2. Tūlītēji norēķini
Uzņēmumiem arvien svarīgāk kļūst saņemt naudu uzreiz. Ārzemēs strādājošie un mazie un vidējie uzņēmumi īpaši izjūt vajadzību pēc ātriem un lētiem pārrobežu maksājumiem ikdienas darbībām.
3. Modulāras digitālās ekosistēmas
Mūsdienu uzņēmumi izmanto dažādas programmatūras. Bankām jāpiedāvā atvērtas API integrācijas, lai uzņēmumi varētu ērti pieslēgt sev nepieciešamos rīkus.
4. Uzticība un caurspīdīgums
Digitālajā laikmetā pieaug prasība pēc drošiem un pārskatāmiem pakalpojumiem. RegTech (regulatīvās tehnoloģijas) palīdz būvēt uzticību un labāk pārvaldīt riskus.
5. Ilgtspēja un ESG
Uzņēmumi aizvien vairāk pievēršas vides, sociālajiem un pārvaldības aspektiem (ESG). Bankas, kas dalās šajās vērtībās, būs pieprasītākas.
Nākotnes banka nepiedāvās tikai produktus — tā nodrošinās ērtus, pielāgotus un ātrus pakalpojumus, kas palīdz klientiem augt un konkurēt tirgū.
"Banku pakalpojumiem vairs nevajadzētu būt tikai fona darbībai — tie ir būtiska mūsu klientu biznesa dzinēja daļa," rezumē Latiševs.
Autors: Kriss Krespo
Avots: https://nordicfintechmagazine.com/nordic-fintech-magazine-spring-2025/
© 2025 BluOr Bank AS. Visas tiesības aizsargātas.