Jaunās tehnoloģijas uzņēmējdarbības atbalstam

2019. gada 28. februāris

Mūsdienu pasaulē valda augstās tehnoloģijas un iekārtas, kas spēj patstāvīgi pieņemt lēmumus un pat mācīties bez cilvēka līdzdalības. Turklāt, jēdziena „saziņa” nozīme ir ievērojami paplašinājusies līdz pat „robota saziņai ar cilvēku”, no kuriem pirmais ir pilnīgi racionāla būtne, apveltīta ar mākslīgo intelektu. Šo „fantastisko šodienu” nav iespējams iztēloties bez progresīvām tehnoloģijām, par kurām pirms divdesmit gadiem daudziem nebija ne jausmas.

Mūsdienu tehnoloģijas palīdz uzņēmējiem saprātīgāk un efektīvāk izmantot savu kapitālu. Bieži vien ar šo tehnoloģiju palīdzību ir iespējams uzlabot jau esošos uzņēmuma procesus, veicot noteiktas korekcijas. BlueOrange stāsta, kādiem aspektiem jāpievērš uzmanība, jaunajām tehnoloģijām arvien pamatīgāk ienākot dažādu uzņēmumu darbībā neatkarīgi no to mēroga. 

Tehnoloģijas, kas jau ir pieejamas

CRM sistēmu izmantošana

Tās ir klientu attiecību pārvaldības (Customer Relationship Management — CRM) sistēmas, piemēram, Salesforce un Zoho.

CRM sistēmas sniedz iespēju kontrolēt tirdzniecības nodaļas un vadītāju darba kvalitāti, analizēt informāciju par saziņu ar klientiem, kā arī nodrošina daudzas citas iespējas. Turklāt visas šīs darbības ir izpildāmas reālā laikā. Šādu sistēmu var vienkārši integrēt ar datoru. Tomēr, lai CRM sistēma darbotos efektīvi, ir nedaudz jāmaina darba metodes. Piemēram, ir svarīgi iemācīt darbiniekiem uzreiz ievadīt jaunus uzdevumus sistēmā tā vietā, lai, kā ierasts, izlīdzētos tikai ar personisko plānotāju. Tad informācija netiek zaudēta, pat ja konkrētais darbinieks pārtrauc darba attiecības, pazaudē vai izdzēš informāciju plānotājā.

Šīs programmas palīdz nodrošināt „automātisku” jaunu pircēju pieplūdumu. Šīs sistēmas pamatā ir potenciālajam klientam noderīga un interesanta resursa izveide. Informācija no šī resursa tiek izplatīta un darbojas dažādos veidos. Piemēram, pie tiešā ienākošā mārketinga pasākumiem ir pieskaitāmi arī tematiski raksti tīmekļa vietnē vai personiskajā emuārā. Apmeklētājs, lasot jūsu tīmekļa lapu vai emuāru, iedziļinās jūs interesējošajā tēmā, un, pilnīgi iespējams, sāk pastiprināti par to interesēties. Tas ir vienkāršs psiholoģijas princips.

Parasti pie ienākošā mārketinga koncepcijas ieviešanas dažādos interneta resursos strādā vesela komanda un pat specializētas aģentūras. Komandas mērķis ir skaidrs — ja kāds apmeklē šo tīmekļa vietni vai emuāru, tad viņam noteikti vajadzētu uzkavēties tur ilgāk.

Tas nedaudz līdzinās tirdzniecībai publisko pasākumu laikā. Cilvēks dodas uz lielu Ziemassvētku gadatirgus pasākumu, bieži vien neplānojot iegādāties neko konkrētu, un uzņēmēja uzdevums ir ieinteresēt apmeklētāju ar savām precēm. Savukārt veidi, kā ieinteresēt pircēju, var būt dažādi, un tas jau ir jautājums par atsevišķā tirgotāja vai pat visas lielās uzņēmuma komandas profesionalitāti.

Slavenākās ienākošā mārketinga platformas ir Hubspot, Pardot un Marketo. Jāatzīmē, ka izvēlētajai platformai jāatbilst izmantotajai CRM sistēmai.

Kiberdrošības programmatūra

No vienas puses, pasaulē pastāvīgi pieaug kiberuzbrukumu skaits. No otras puses, ES Vispārīgā datu aizsardzības regula (spēkā no 2018. gada maija) nodrošina jūsu datu aizsardzību un paredz ļoti lielus naudas sodus uzņēmumiem, kas neatbilstīgi glabā un izmanto savu klientu informāciju. Tieši šādu uzņēmumu nolaidība ir iemesls, kāpēc uzbrucējiem paveras iespēja zagt klientu datus. Ir svarīgi saprast, ka kibernoziedzniekiem klientu personiskā informācija ir prece. Līdz ar to resursi, kuros šāda informācija tiek glabāta, ir visbiežākie virtuālo noziedznieku uzbrukumu mērķi.

Ir ne tikai jāievēro ES prasības attiecībā uz personas datu uzglabāšanas veidiem, bet arī jāinstalē kiberdrošības programmatūra visās uzņēmuma darba ierīcēs. Tas attiecas arī uz surogātpasta filtru izmantošanu. Piemēram, saskaņā ar kiberdrošības ekspertu MetaCompliance sniegto informāciju, 96% datu aizsardzības pārkāpumu notiek e-pasta vidē.

Veicot ieguldījumus kiberdrošības programmatūrā, jūs aizsargājat gan savu uzņēmumu, gan tā reputāciju. Pievērsiet uzmanību tādiem risinājumiem kā NEC un Sypris Electronics

Padziļināta plānošana 

un atbilstošu datorsistēmu izmantošana. Galvenā priekšrocība ir spēja mainīt taktiku un izvēlēties īstenojamo darbību secību atbilstoši konkrētajai situācijai. Šāda pieeja palīdz veidot ļoti efektīvu komandu, kas spēj atrisināt sarežģītus un neparedzētus uzdevumus.

Tieši šādiem nolūkiem tika izveidota sistēma Agile („Agile” tulkojumā no angļu valodas nozīmē „izveicīgs”) — „elastīgu” programmnodrošinājuma izstrādes metožu kopa. Šādas metodes dažreiz sauc arī par „ietvariem” jeb Agile metodēm. Agile sistēma tika radīta IT vidē un pēc tam izplatījās arī citās jomās, sākot no rūpnieciskās inženierijas līdz mākslīgajam intelektam. Izmantojot šo sistēmu, jūs varat koriģēt gan savu, gan lielas komandas darbību secību neatkarīgi no sākotnējā plāna vai stratēģijas. Starp citu, BlueOrange IT komanda ir izvēlējusies tieši šo sistēmu.

Lietiskā interneta sistēma (IoT)

Lietiskais internets ir sistēma, kas nodrošina informācijas apmaiņas, lēmumu pieņemšanas un uzdevumu izpildes procesu starp viedierīcēm, kas ir attiecīgi ieprogrammētas. Šīs ierīces var sazināties gan savā starpā, gan ar ārpasauli. Tipisks piemērs ir pilnībā automatizēta ražošana. Šāda sistēma visu diennakti aizsargā cilvēkus no iespējamiem incidentiem.

IoT sistēmas izmantošana ievērojami uzlabo efektivitāti un sniedz ekonomisku labumu gandrīz jebkurā nozarē. Lietiskais internets ir nepārprotami saistīts ar mākslīgā intelekta (MI) un datoru pašmācības jēdzieniem. Piemēram, tas ir saistīts ar tērzēšanas botu izmantošanu uzņēmuma tīmekļa vietnē, kuri spēj sazināties ar klientu, pielāgojoties situācijai. Šāda pieeja ir piemērota izmantošanai tiešsaistes tirdzniecības un pakalpojumu sektorā. 

Automatizācija

Viss iepriekšminētais ir saistīts ar automatizācijas koncepciju. MI sistēmas var izmantot gan mārketinga vajadzībām, gan e-pasta apstrādē, darbā ar sociālajiem tīkliem un dažādu uzdevumu risināšanā. Nepārprotams automatizācijas piemērs ir samērā vienkāršas platformas, piemēram, IFTTT un Zapier, savukārt sarežģītākās sistēmās tērzēšanas boti spēj sazināties tieši ar apmeklētāju gan tiešsaistes veikalā, gan liela juridiskā biroja tīmekļa vietnē.

MI sistēmas vada rūpniecisko iekārtu, spēkstaciju darbību un var pat pašas to programmēt. Tā ir nākotne, kas jau ir pienākusi. Tā ir vide, kurā darbojas jūsu uzņēmums un kurā modernās tehnoloģijas palīdz paaugstināt produktivitāti un efektivitāti, samazinot izmaksas un līdz ar to palielinot peļņu.